عباس ثابتی‌راد: هنوز زمستان از راه نرسیده، برف نیمه شمالی کشور را سفیدپوش کرده‌ است. پایتخت نیز از روز دوشنبه شاهد نخستین بارش برف پاییزه بود.

برف - تهران

درست از نخستين ساعات بارش برف كه بيشتر در مناطق 1، 2، 3، 4، 5 و 6 بوده، بيش از 2260نيروي خدمات شهري با استفاده از 895 دستگاه ماشين‌آلات و تجهيزات برف‌روبي فعاليت خود را آغاز كردند.

مديريت شهري از تمام شهروندان درخواست كرده است از وسايل حمل‌ونقل عمومي استفاده كنند و در روزهاي برفي كمتر از وسايل شخصي براي تردد در شهر كمك بگيرند. برف زودهنگام تمامي كاركنان خدمات شهري شهرداري را به حالت آماده‌باش درآورده است. معاون خدمات شهري شهرداري تهران در اين‌باره گفت: تمهيدات لازم براي بارش برف و باران پيش‌بيني شده بود و پس از اعلام سازمان هواشناسي تمامي نيروها و تجهيزات لازم از چند روز قبل در آماده‌باش كامل بودند.

مجتبي يزداني افزود: با توجه به آغاز بارش برف از عصر روز دوشنبه كه تا به امروز نيز اين روند ادامه دارد، تمامي نيروهاي شهرداري تهران در مناطق 22گانه و بزرگراه‌ها با همكاري پليس راهور بسيج شدند تا شهروندان مشكلي براي تردد در شهر تهران نداشته باشند. وي اضافه كرد: با توجه به‌شدت بارش برف در مناطق 4، 2 و يك و تا حدودي منطقه 3 و نيز در مناطق 5 و 6 كه بارش برف همچنان‌نيز در آنجا ادامه دارد، وضعيت بزرگراه‌ها و معابر با استفاده از شن و محلول‌هاي يخ‌زدا (CMA) و بسيج تمام امكانات و تجهيزات لازم در شرايط عادي است.

يزداني به امكانات و تجهيزات مورد نياز براي برف‌روبي اشاره كرد و گفت: 2260نفر نيروي انساني و 895دستگاه ماشين‌آلات و تجهيزات مرتبط با برف‌روبي در سطح شهر تهران فعاليت مي‌كنند. همچنين 2156مخزن شن در مناطق 22گانه پيش از آغاز بارش‌ها توزيع شده است. به گفته يزداني، بيشترين تراكم نيروي انساني و تجهيزات در مناطق 4، 3، 2، يك و 5 است كه با بارش بيشتري نسبت به ساير مناطق روبه‌روست. معاون خدمات شهري شهرداري تهران از زحمات پليس راهور تهران تقدير و در ادامه خاطرنشان كرد: با همكاري و هماهنگي‌هاي بسيار خوب نيروهاي شهرداري تهران و پليس راهور تهران بزرگ و آماده‌باش تمامي نيروها و تجهيزات از چند روز گذشته در مناطق 22گانه، خوشبختانه هم‌اكنون مشكلي وجود ندارد. وي همچنين تصريح كرد: وظيفه شهرداري تهران كسب رضايتمندي شهروندان و نيز مهيا ساختن شرايط مناسب هنگام بارش برف و باران جهت تسهيل در تردد شهروندان محترم است و قطعا در اين راه از هيچ كوششي دريغ نخواهد كرد.

  • به‌كارگيري 360دستگاه خودروي محلول‌پاش

همزمان با بارش زودهنگام برف در پايتخت، 895 دستگاه خودرو براي برف‌روبي و محلول‌پاشي به‌كار گرفته شده است. همچنين براساس مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران امسال تلاش بر اين است تا از نمك كمتري در معابر استفاده شود. مديرعامل سازمان پسماند شهرداري تهران در اين‌باره گفت: برابر سنوات گذشته، امسال هم بنا بر پيش‌بيني‌هاي هواشناسي، تمهيدات لازم صورت گرفته تا با استفاده از ظرفيت‌هاي شهرداري تهران و بخش خصوصي عمليات برف‌روبي در سطح مناطق 22گانه انجام شود.

مديرعامل سازمان پسماند شهرداري تهران با اشاره به سطح بارش برف به‌ويژه در مناطق شمالي و غربي شهر تهران در اين‌باره گفت: در اين مناطق تعداد بيشتري از نيروها مستقر شده‌اند و اين در حالي است كه 895 دستگاه ماشين‌آلات براي عمليات برف‌روبي پيش‌بيني شده كه از اين مجموع 360خودرو محلول‌پاش از شب گذشته با حضور نيروها در سطح مناطق فعاليت مي‌كنند.

  • كاهش مصرف نمك

امسال نيز همچون سنوات گذشته بنا بر مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران ميزان مصرف نمك كاهش يافته است و به جاي آن محلول CMA در دستور استفاده قرار دارد. به گفته جعفري، همزمان با انجام اقدامات آماده‌باش و افزايش ظرفيت‌هاي عملياتي براي برف‌روبي در سطح تهران، مديريت بهينه در سطح معابر انجام و لايروبي انهار و جوي‌ها در دستور كار است؛ به‌طوري كه ماموران، باز بودن مسيرها و عبور برف آب شده در سطح معابر را كنترل مي‌كنند. مديرعامل سازمان پسماند شهرداري تهران در ادامه افزود: در راستاي مشاركت شهروندان، همزمان با بارش فصلي، كيسه‌هاي شن مخصوص همراه با نمك در معابر اصلي و فرعي قرار داده شده است تا درصورت نياز شهروندان بتوانند از آن براي باز شدن مسير و برف‌روبي معابر استفاده كنند. جعفري با ابراز اميدواري از اينكه امسال سال پربارشي براي شهر تهران باشد، از شهروندان تقاضا كرد با رعايت برخي نكات، امكان انجام عمليات‌هاي برف‌روبي و باز كردن معابر را براي نيروهاي خدماتي شهرداري تهران مهيا كنند. مديرعامل سازمان پسماند شهرداري تهران از رانندگان خواست باسرعت مطمئنه حركت كنند و طي مسير، بيش از هميشه با مأموران پليس راهنمايي و رانندگي همكاري داشته باشند تا تردد در مسيرها برقرار بوده و امكان انجام عمليات برف‌روبي براي نيروهاي شهرداري وجود داشته باشد.

کد خبر 353450

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha